Wednesday 11 September 2013

من جدّ وجد

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

“Dan Mereka Merancang, Allah juga merancang, Dan ALLAH sebaik-baik Perancang”
- surah al-Imran ayat 54 -

Assalamulaikum dan selamat sejahtera :)

First at all, syukur ke hadrat Allah swt atas nikmat dan rezki yang diberikan.
Allah adalah sebaik-baik perancang . Yes , it is true. sekuat mana pun kita hambanya merancang , jika Allah tidak menentukan ia akan jadi sia-sia. saya merupakan pelajar lepasan perakaunan Kolej Matrikulasi Pahang dan sewajibnya memunyai cita-cita yang mendalam dalam bidang perakaunan. tapi nak buat camna takdir telah menentukan ( cehh ayat sedeyhh ) saya dapat tawaran sambung belajar di Universiti Sains Malaysia. USM tu , Apex university. memang gila la kalau tolak, saya ditawarkan dalam course Building Technology. walaupun berlainan bidang, tapi saya memberanikan diri mencuba. orang kata , tak kenal maka tak cinta . so, saya akan cuba kenal-kenal dengan course ni. mana tau , boleh jatuh cinta baq hang.. hehe..
Support and pray for me. Wish me luck! Thanks <3


No comments:

Post a Comment